Smart

Au decis! Când se schimbă ora de inară în România

Schimbarea orei se face de două ori în timpul unui an, astfel că la finalul lunii octombrie, România se pregătește să treacă din nou la ora de iarnă 2022. Iată care este data la care se schimbă ora și cum este afectat organismul.

În România, trecerea la ora de iarnă se face anual, în ultimul weekend din luna octombrie.

Acest lucru înseamnă, de fapt, revenirea la ora standard, asta după ce pe timpul verii ceasurile se dau cu o oră
înainte pentru a profita mai mult de lumina zilei. În ce zi se trece la ora de iarnă 2022?

Când trece România la ora de iarnă 2022 și cum trebuie potrivite ceasurile?

Ora de iarnă este, de fapt, ora Europei de Est+ 2 UTC, considerată drept ora legală oficială standard.

În fiecare an, România trece la ora de iarnă în ultimul weekend din luna octombrie, ceea ce înseamnă că în 2022, trecerea la ora de iarnă se va face pe data de 30 octombrie.

Majoritatea ceasurilor electronice au funcția de a se adapta singure la ora de iarnă, la fel și telefoanele, laptopurile sau tabletele. Pentru restul ceasurilor care trebuie potrivite, ora 04:00 va deveni ora 03:00, ceea ce înseamnă că ceasurile vor fi date cu o oră înapoi. Automat, în noaptea de sâmbătă spre duminică românii vor dormi cu o oră mai mult, iar ziua de 30 octombrie va fi cea mai lungă din an, având 25 de ore și nu 24.

În fiecare an, trecerea la ora de iarnă se face după echinocțiul de toamnă, care în acest an are loc pe 23 septembrie. Acesta reprezintă finalul verii.

Ce se întâmplă în organism atunci când se face trecerea la ora de iarnă 2022?

Trecerea la ora de iarnă 2022 reprezintă o schimbare importantă pentru organismul uman, astfel că acesta are nevoie de timp pentru a se adapta și a-și intra în ritm. Astfel, după trecerea la ora de iarnă, oamenii se pot simți mult mai obosiți, având în vedere că pot să apară insomnii sau calitatea somnului poate fi afectată.

După trecerea la ora de iarnă 2022 pot să apară și dificultăți de concentrare din cauza oboselii, stări de anxietate sau depresie, moleșeală și nervozitate. Se pare că toate aceste manifestări neplăcute sunt, de fapt, o consecință a dereglării ceasului biologic, în organism existând un dezechilibru din punct de vedere hormonal.

Ora de iarnă 2022. Cum pot fi ținute la distanță simptomele neplăcute apărute după schimbarea orei?
Cu toate că organismul are nevoie de timp pentru a se obișnui cu trecerea la ora de iarnă, unele lucruri pot fi de mare ajutor în această perioadă de tranziție. Un program foarte strict de odihnă poate ține la distanță simptomele neplăcute și insomnia, astfel că oamenilor le este recomandat să se culce și să se trezească la ore fixe. Alimentația joacă și ea un rol foarte important, astfel că din dieta zilnică nu ar trebui să lipsească fructele și legumele, dar și proteinele de bună calitate.

Mișcarea și activitățile în aer liber pot fi și ele de mare ajutor pentru a preveni apariția asteniei de toamnă.

În medie, organismul uman are nevoie de un interval de timp cuprins între o săptămână și 4 săptămâni pentru a se adapta la noile schimbări.

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *