Ai grija

Femeile au nevoie de mai mult somn decât bărbații?

Există o serie de motive pentru care femeile pot avea nevoie de mai mult somn decât bărbații. Femeile au cu 40% mai multe șanse de a avea insomnie decât bărbații. De asemenea, femeile sunt de aproape două ori mai predispuse să sufere de anxietate și depresie decât bărbații, două afecțiuni puternic asociate cu insomnia. Persoanele cu insomnie au dificultăți în a adormi sau a rămâne adormite în mod regulat și suferă de somnolență în timpul zilei.

Hormonii sunt un alt vinovat pentru nevoia mai mare de somn a femeilor decât a bărbaților. Ciclurile noastre de somn-veghe sunt guvernate de hormonii noștri. Acești hormoni afectează momentul în care ne simțim obosiți, când ne simțim alerți, când ne este foame și multe altele. Femeile se confruntă cu schimbări hormonale în fiecare lună și pe parcursul vieții lor, care au un impact asupra ritmurilor lor circadiene și creează o nevoie mai mare de somn.

În timpul menstruației, o treime dintre femei au probleme cu somnul din cauza crampelor, a durerilor de cap și a balonării. Acestea raportează niveluri mai ridicate de somnolență diurnă, oboseală și oboseală.

În timpul sarcinii, femeile pot dezvolta sindromul picioarelor neliniștite, o afecțiune care îngreunează adormirea. De asemenea, este mai probabil ca ele să se confrunte cu depresie, apnee în somn, durere și incontinență care le perturbă somnul. Aceste probleme de somn pot persista în perioada postpartum, când nivelul lor hormonal scade în același timp în care încep să aibă grijă de un nou-născut cu un ciclu de somn neregulat – ceea ce duce adesea la o somnolență și mai mare în timpul zilei.

În timpul menopauzei, până la 85 % dintre femei se confruntă cu bufeuri. Atunci când acestea apar noaptea, femeile se trezesc transpirate, perturbându-și astfel somnul. Riscul femeilor de a dezvolta apnee în somn crește, de asemenea, în timpul menopauzei. Această tulburare de somn provoacă pauze în respirație care pot interfera cu calitatea somnului, chiar dacă persoana nu se trezește. Ca urmare, femeile cu apnee în somn se pot simți mai puțin odihnite la trezire și pot experimenta oboseală și somnolență excesivă în timpul zilei.

Femeile dorm de fapt mai mult decât bărbații?

În timp ce cercetările ne spun că femeile au nevoie de mai mult somn decât bărbații, se întâmplă, de asemenea, ca femeile să aibă tendința de a dormi puțin mai mult decât bărbații – cu puțin peste 11 minute.

Vestea proastă, însă, este că somnul femeilor poate fi de o calitate mai slabă decât cel al bărbaților, poate din cauza diferențelor în modul în care își petrec ziua. Cercetătorii au documentat diferențe în ceea ce privește timpul pe care femeile și bărbații îl dedică muncii plătite și neplătite, responsabilităților profesionale și sociale și îngrijirii familiei. De exemplu, femeile sunt mai predispuse decât bărbații să se trezească pentru a avea grijă de alte persoane din casă, o sarcină care le perturbă somnul.

Atât bărbații, cât și femeile cu copii se bucură de un somn ușor mai mult decât omologii lor fără copii, indiferent de statutul marital. Cu toate acestea, femeile sunt mai predispuse să doarmă în timpul zilei, ceea ce sugerează că timpul total de somn mai lung ar putea fi înșelător, deoarece o parte din acesta are loc în timpul zilei. Somnul de odihnă se adaugă la timpul total de somn al unei persoane, dar, de asemenea, face ca somnul de noapte să fie mai puțin odihnitor.

Somnul funcționează cel mai bine atunci când dormiți neîntrerupt toată noaptea. În timpul unei nopți complete de somn, treceți prin diferitele stadii ale somnului de mai multe ori pe noapte – de la somnul ușor la somnul profund, la somnul REM și înapoi. Cu fiecare etapă ulterioară de somn, petreceți mai mult timp în somnul REM, o perioadă de visare și de procesare cognitivă, și mai puțin timp în somnul profund, o perioadă în care corpul dumneavoastră se repară fizic. Atunci când acest somn este întrerupt, începeți ciclul din nou – ceea ce vă face să pierdeți somnul REM esențial.

Mai multe studii au constatat că femeile adorm mai repede decât bărbații. Acest lucru poate sugera că acestea au o nevoie mai mare de somn; de asemenea, ar putea sugera că sunt pur și simplu mai obosite în medie. Studiile arată că femeile petrec, de asemenea, mai mult timp în somnul profund decât bărbații. Deși acest lucru se schimbă la menopauză, când femeilor le ia mai mult timp să adoarmă și petrec mai puțin timp în somn profund decât bărbații.

Aveți nevoie de mai mult somn?

Indiferent de sexul care are nevoie de mai mult somn, realitatea este că prea multe femei și bărbați nu dorm suficient, indiferent de vârsta lor. Potrivit CDC, doar 64,5 % dintre bărbați și 65,2 % dintre femei dorm efectiv cel puțin 7 ore pe noapte în mod regulat. Cifrele sunt și mai proaste în rândul elevilor de liceu, în special al femeilor tinere. 71,3 la sută dintre elevele de sex feminin ratează în mod regulat un somn bun, în comparație cu doar 66,4 la sută dintre colegii lor de sex masculin.

Cel mai bun mod de a ști dacă dormiți suficient este dacă vă simțiți odihnit și refăcut când vă treziți. Dacă aveți probleme cu somnul, încercați să faceți exerciții fizice regulate, să vă stabiliți ore de somn și de trezire, să limitați consumul de cofeină și alcool și să vă îmbunătățiți mediul de somn. Elaborați o rutină înainte de culcare care să vă calmeze mintea și corpul înainte de somn. Dacă insomnia persistă, discutați cu medicul dumneavoastră pentru a determina alte măsuri pe care le puteți lua pentru a vă îmbunătăți somnul.

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *